07 / júna

Návštevníci eshopu produkty prezerajú, ale nenakupujú?
Vieme prečo!

#facebook #reklama #onlinereklama #socialnesiete #ppc #landingpage
Ak máte dobré čísla v návštevnosti eshopu, je zrejmé, že ľudia majú záujem o vaše produkty alebo služby a o vašej stránke sa hovorí. Výborne! Práve ste prekonali najťažšiu prekážku. Teraz už iba znásobiť čísla. Ale ako? Nemáte predsa rozpočet na rozsiahle marketingové kampane.

Začnime s informačným panelom návštevnosti vašej stránky. Ako ďaleko návštevníci eshopu zájdu? Je normálne, ak stránku opustia tzv. „pozerači výkladu“. My však chceme odhaliť serióznych zákazníkov, ľudí, ktorí sa zaujímajú o podmienky vrátenia tovaru, recenzie zákazníkov a často kladené otázky. To sú tí, ktorým sa zvyčajne páči váš produkt a cena, ale odradí ich niečo iné. Tu sú niektoré z možností ako vylepšiť štatistiky:

Vaše obchodné podmienky nie sú dostatočne jasné alebo sú príliš obmedzujúce

Online nákup má síce svoje výhody, napriek tomu ľudia stále hľadajú bezpečnosť kamenných obchodov. Chcú mať istotu, že môžu tovar jednoducho vrátiť alebo sa skontaktovať s niekým, kto im v prípade problémov pomôže. Zatiaľ čo vy sa snažíte odradiť kupujúcich od vracania tovaru, zákazníci očakávajú dobrú starostlivosť aj potom, ako nakúpia. Pokiaľ nie sú vaše podmienky jasné a podľa ich predstáv, môže sa stať, že sa rozhodnú nakúpiť inde, aj napriek tomu, že sú ceny vo vašom eshope v poriadku. Pokúste sa preto nájsť tú správnu rovnováhu pre vás, ako aj pre vašich zákazníkov.

Šok v nákupnom košíku

Ak je vašou stratégiou nižšia cena a jej následná kompenzácia vysokými prepravnými a manipulačnými poplatkami, ktoré sú neúmerné vzhľadom na tovar, ktorý nakupujú, zrejme ste práve našli dôvod, prečo kupujúci opustia plný košík. Vinníkom môžu byť aj vysoké poplatky za doplnenie skladu. Je prirodzené, že chcete znížiť počet vrátených tovarov, avšak nie za cenu celkových výpredajov. Kľúčom je opäť pokúsiť sa nájsť tú správnu rovnováhu. Urobte A/B test, ktorý vám pomôže nájsť rovnováhu pre vás a vašich zákazníkov.

Návštevníci eshopu hľadajú flexibilné možnosti dopravy

Doprava zadarmo je pre vašich zákazníkov pecka, a rýchlo sa stáva štandardom. Je možné, že to nie je obchodná stratégia, ktorú chcete nasledovať, napriek tomu by ste sa mohli skúsiť pohrať s číslami tak, aby to bol nákup u vás pre zákazníka výhodnejší. Testovanie vám ľahko odhalí, čo bude fungovať najlepšie. V prvom rade nezabudnite, že ak ponúkate dopravu zadarmo, zákazníci sa o nej musia dozvedieť. Vykričte to všade na svojom eshope, a dajte tak svetu vedieť, že tu táto možnosť je!

Nezabudnite, že v rámci internetu je vašim zákazníkom celý svet. Ak neponúkate dopravu do zahraničia a veľa návštevníkov vašich stránok je zvonku, práve ste prišli na to, prečo niektorí kupujúci neukončia svoj nákup.

Nie ste mobile friendly

Váš problém môže spočívať aj v tom, že ste za posledné dva-tri roky nerefreshli dizajn vašej stránky. Štúdie ukazujú, že takmer 50% kupujúcich nakupuje cez mobil. Smartfóny a tablety má dnes každý a dizajn vášho eshopu na to musí reagovať. Pokiaľ sa na responzívny dizajn vykašlete, nakoniec to vašich zákazníkov znechutí a odídu. A čo je horšie, znechutení zákazníci sa nezvyknú vrátiť!

Užívatelia nedôverujú vášmu eshopu

Návštevníci eshopu vedia, že vám odovzdávajú údaje, ktoré sa dajú ľahko zneužiť. Práve tí opatrnejší potrebujú mať istotu, že ich transakcie sú v bezpečí a možnosť overenia prostredníctvom tretej strany, ktorej dôverujú, môže iba pomôcť. Začnite tým, že na viditeľné miesto umiestnite certifikát overeného obchodníka – hlavne v košíku a na prihlasovacej stránke. Dajte zákazníkom vedieť, že ich bezpečnosť je pre vás a váš obchod dôležitá.

Navyše, ak ukážete tieto výhody počas celého nákupného procesu, pomôže to nielen znížiť obavy zákazníkov o bezpečnosť, ale aj odvrátiť ich obavy o pravosti produktov, včasnej dodávke či najlepšej cene.

Páčil sa vám článok? Odporučte ho známym.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Novinky na našom blogu

Tipy, triky a návody
pre úspešný Magento eshop

Bezplatná konzultácia