07 / júla

Magento vs. WooCommerce – ktorá platforma je pre váš e-shop lepšia?

#magento #woocommerce #ecommerce
Dve z najobľúbenejších platforiem pre e-shop, ktoré môžete nájsť na trhu, sú Magento a WooCommerce. Obe z nich majú svoje silné stránky a spĺňajú rozličné požiadavky. Jedna z nich je samostatný produkt, ktorý teraz vlastní eBay, zatiaľ čo druhá je plugin pre WordPress.

Tvorba eshopu na platforme Magento ponúka flexibilné a škálovateľné eCommerce riešenia. Má široký rad prvkov a funkcií, ktoré dokážu spravovať čokoľvek od malých online obchodov, až po obrovské riešenia nadnárodných spoločností. Vďaka svojej flexibilite, prepracovanej administrácii produktov a silnej podpore cross-sellingu, up-selingu a porovnávania či hodnotenia produktov, je Magento vynikajúcou voľbou pre moderný eshop. Zároveň vám umožňuje spojiť viaceré eshopy pod jednu administráciu, čo je nesmierne užitočné najmä v prípade, že prevádzkujete viacero internetových obchodov súčasne.

Protipólom platformy Magento je systém WooCommerce. Ide o redakčný systém vybudovaný na platforme WordPress. To však neznamená, že ide o horšiu alternatívu pre vytvorenie eshopu. Práve naopak. WooCommerce zvláda všetky základné prvky moderného eshopu, a zvláda ich naozaj dobre. Umožňuje vám nahrať a kategorizovať neobmedzené množstvo produktov, zaradiť atraktívne média k produktovým stránkam, pridávať užívateľské hodnotenia, filtrovať produkty podľa kategórií, vyhľadávať ich podľa názvu alebo zvýrazniť najpredávanejšie produkty.

Ak rozmýšľate nad rozbehnutím vlastného online biznisu, určite sa tieto dve platformy objavia na vašom zozname. Hoci sú v mnohých ohľadoch podobné, každá z nich má svoje špecifické výhody, vďaka ktorým je vhodná pre iný typ eshopu. V tomto článku vám vysvetlíme ich silné a slabé stránky, aby sme vám pri finálnom výbere pomohli urobiť správne rozhodnutie.

V čom sú Magento a WooCommerce podobné?

WooCommerce a Magentoopen source produkty. To znamená, že ich zdrojový kód je voľne dostupný a je možné na jeho základe stavať alebo ho modifikovať a vytvoriť tak eshop, ktorý najlepšie zodpovedá vašim požiadavkám.

WooCommerce ťaží z veľkej užívateľskej komunity WordPressu, zatiaľ čo Magento a vývoj jeho doplnkov podporuje špecializovaná komunita, ktorá neustále vyvíja nové a vylepšuje existujúce moduly.

Najdôležitejšie pri budovaní úspešného eshopu sú samozrejme produkty, nákupný proces a komunikácia so zákazníkmi. Obe platformy, WooCommerce aj Magento vám umožnia nahrávať neobmedzený počet produktov a efektívne ich spravovať. Aby ste svojej stránke dodali priateľský tón a zefektívnili optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), môžete na obe platformy pridať blog, online podporu v podobe chatu, pripraviť XML feed pre porovnávače cien (napr. Heureka), alebo integrovať rôzne platobné metódy či možnosti prepravy.

V čom sú Magento a WooCommerce rozdielne?

Nastavenie

Spustenie online obchodu prináša veľa prekážok. Preto nedovoľte, aby sa jednou z nich stala aj platforma, na ktorej eshop vybudujete. Ak máte skúsenosti s WordPressom na ktorom vám “beží” prezentačná časť webstránky, pravdepodobne siahnete po plugine WooCommerce. V prípade, že ide o nenáročný eshop, v ktorom neplánujete žiadne zložité integrácie, ide o správne rozhodnutie. So systémom WordPress budete totiž vopred zoznámený, vďaka čomu si nebudete musieť zvykať na nové rozhranie a odstránite aj problém s presunom webstránky na inú platformu.

WordPress s pluginom WooCommerce predstavuje ideálnu voľbu pre menšie eshopy alebo začiatočníkov. Navyše sa sám o sebe používa veľmi jednoducho a WooCommerce je len jeho funkčnou nadstavbou. Prispôsobenie stránky pomocou platformy WordPress je vďaka množstvu dostupných pluginov naozaj ľahké. Funkcionalitu WooCommerce si osvojíte prakticky okamžite a to aj vďaka množstvu videonávodov, ktoré vám pomôžu s jeho nastavením.

Platforma Magento je z hľadiska použiteľnosti taktiež veľmi jednoduchá a rovnako obsahuje množstvo videonávodov a prepracovanú dokumentáciu. Podobne ako WooCommerce, aj Magento obsahuje plnohodnotnú pomoc s inštaláciou čo zjednodušuje jeho použiteľnosť.  Magento je vhodnejšie pre stredné a veľké eshopy, preto ak máte so svojim podnikaním veľké plány, Magento je určite lepšia voľba. Vybudovanie veľkého eshopu často súvisí so zásadnými funkčnými požiadavkami. V taktomto prípade by ste mali pouvažovať nad výberom digitálnej agentúry alebo profesionálnych Magento developerov.

woo-commerce-ninja

Cena

Plynule sa dostávame k cene. Obe platformy je možné stiahnuť zadarmo (hoci existuje aj platená Enterprise verzia systému Magento) a hneď sa pustiť do tvorby eshopu. Aj tu však existujú limity. Ak napríklad potrebujete rozšírené možnosti platenia okrem PayPal a bankového prevodu, ktoré sú nevyhnutné pre rast vášho biznisu, môžete s WooCommercom naraziť na problém. V základných rozšíreniach totiž podobné moduly nenájdete, preto si ich budete musieť navyše priplatiť. Pridávať rozšírenia je rovnako dôležité aj v prípade platformy Magento. S rastom kvality nakupovania vo vašom eshope teda rastú aj vaše investície.

Cena, s ktorou ste možno na začiatku nerátali, je cena za hosting resp. server, na ktorom eshop pobeží. WooCommerce môže fungovať s hostingom optimalizovaným na WordPress, avšak pre Magento by ste mali použiť vhodné servery alebo váš vlastný cloud, ktorý sa bude prispôsobovať tomu, ako porastie vaše portfólio produktov a funkcionalita eshopu. Pre plynulý chod Magenta odporúčame použitie Amazon serverov (AWS).

Od úplného začiatku by ste mali rozmýšľať nad dlhodobými cieľmi a svojím rozpočtom. Ako sme už uviedli, počiatočné náklady spojené so spustením WooCommerce a Magento totiž celkom určite nebudú posledné. Mali by ste myslieť aj na to, čo potrebujete – nebudú pre vás extra prvky, ktoré obsahuje Magento, a ktoré WooCommerce nemá, zbytočné? Alebo, ak predpokladáte, že ich budete potrebovať, nie je lepšie investovať teraz viac, ako míňať peniaze na presun eshopu do platformy Magento neskôr? Pozrime sa na prvky oboch platforiem bližšie.

magento-flat-screen-mockup

Prvky

Najdôležitejšie kritérium pri výbere platformy by mala byť úroveň prepracovanosti nákupného košíka a možnosť pridania neobmedzeného počtu produktov, ktoré následne rozdelíte do jednotlivých kategórií. Tieto prvky sú samozrejme dostupné ako vo WooCommerce, tak aj v Magente. Ktorá z týchto platforiem vám však umožní ďalej prispôsobovať váš obchod a ponúkne vašim zákazníkom extra možnosti?

Odpoveď znie, Magento. Práve táto platforma ponúka možnosť cross-sell alebo up-sell pre vaše produkty, umožňuje porovnávanie produktov, pridávanie zľavových kódov či používanie pokročilých filtrov na navigáciu v produktovom katalógu. Ak máte viac ako jeden obchod, Magento vám umožní ich správu pod jedným účtom, čo predstavuje vynikajúci spôsob ako vytvoriť lokalizovanú verziu vášho eshopu.

WooCommerce je jednoduchší, čo môže byť dobré pre tých, ktorí práve začínajú. V základnej verzii umožňuje hodnotiť produkty, zobrazovať najpredávanejšie produkty alebo pridávať nové položky. Pre čokoľvek zložitejšie však budete potrebovať vhodný doplnok. Majte na pamäti, že nakoľko je WooCommerce pluginom samotného WordPress, dokáže pracovať s celou škálou doplnkov pre WordPress, čo je veľká výhoda. Samotná administrácia WooCommerce je síce sofistikovaná, avšak nie až tak, ako Magento.

Obe platformy ponúkajú rozšírenia v podobe modulov resp. pluginov, ktoré je možné pridať do vášho obchodu s cieľom rozšírenia jeho funkcionality. Magento je s množstvom rozšírení, ktoré vytvorili developeri a agentúry po celom svete na prvom mieste. Podobne je na tom aj WooCommerce, ktorý má trh s niekoľkými stovkami rozšírení, od WordPress developerov. Magento Content ponúka tisíce rozšírení, ktoré ešte zvyšujú možnosti tejto platformy. Jednoucho si vyhľadajte a nainštalujte rozšírenie, ktoré potrebujete a začnite ho používať. Nie všetky rozšírenia však spustíte lusknutím prsta. Pri niektorých budete potrebovať pomoc certifikovaného Magento Developera, ktorý vám pomôže rozšírenie správne nainštalovať a nakonfigurovať.

WooCommerce má o čosi väčšie obmedzenia, ale má aj niekoľko šikovných prídavkov. Úvodné prvky WooCommerce sú značne obmedzené, avšak je celkom jednoduché ich rozšíriť. Medzi niekoľko ďalších problémov môže patriť  tzv. Plugin Update (čo môže z času na čas narušiť funkčnosť), menej API rozšírení a menej dokumentácie.

WooCommerce tiež ponúka rozšírenia cez WordPress pluginy, ktoré sa spravujú jednoduchšie. Príklady týchto pluginov sú napríklad WordPress SEO od Yoast, ktorý pomôže s optimalizáciou pre vyhľadávače, Akismet na filtrovanie spamu, a Gravity forms, ktorý poskytuje možnosť tvorby formulárov.

Rozhodujúcim faktorom je cena. Ak vám budget umožňuje najať na tvorbu eshopu digitálnu agentúru alebo profesionálnych developerov, viac sa oplatí inestovať do platformy Magento.

Finálny verdikt – WooCommerce alebo Magento?

WooCommerce

Eshopové riešenie postavené na platforme WooCommerce je ideálne pre jednoduché eshopy a pre všetkých, ktorí majú menší rozpočet alebo menej skúseností s programovaním. Vďaka WooCommerce bude predaj vašich produktov rovnako úspešný ako s platformou Magento. S rastom počtu ponúkaných produktov, však môžete naraziť na problém s optimalizáciou rýchlosti eshopu. Platforma WordPress s pluginom WooCommerce má totiž svoje limity. Preto pri náročnejších požiadavkách na funkcionalitu (napr. prepojenie s externou logistickou spoločnosťou, integrácia vlastných CRM a ERP systémov), siahnite po platforme Magento.

Magento

Magento je teda vhodné ako pre stredné a veľké podniky, tak aj pre agentúry, ktoré spravujú e-shopy svojich klientov. Je viac prispôsobivé, preto je výborné pre väčšie ecommerce riešenia a pre všetkých, ktorí majú s eshopom veľké plány. Obsahuje viac základných komponentov a jeho dodatočné rozšírenia sú v rukách profesionálneho Magento developera omnoho prínosnejšie.

Vieme, že zvoliť správnu eshopovú platformu je dôležité rozhodnutie a nie je vôbec jednoduché. Preto vám s jej výberom radi pomôžeme. Stačí vyplniť formulár nižšie a dohodnúť si termín nezáväznej konzultácie alebo nás kontaktujte telefonicky na čísle +421 911 195 239.

Páčil sa vám článok? Odporučte ho známym.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Novinky na našom blogu

Tipy, triky a návody
pre úspešný Magento eshop

Bezplatná konzultácia