01 / júna

9 tipov pre úspešný fashion eshop

#eshop #internetovyobchod #fashion
Založiť úspešný fashion eshop nie je jednoduché. Konkurencia je neľútostná a rozhodujúcim faktorom je často vzhľad, použiteľnosť a mobilita vášho eshopu. Podľa prieskumu Statista, až 25% kupujúcich opustí plný košík z dôvodu komplikovanej navigácie, 21% pretože proces dokončenia objednávky trvá príliš dlho a 15% pretože platnosť stránky vypršala.

Počet prípadov, kedy kupujúci vloží tovar do košíka a potom ho opustí, rastie stabilne každý rok a peňažné straty spôsobené podobným správaním zákazníkov sú závratné. V skutočnosti, podľa Business Insider, v roku 2015 opustili kupujúci tovar v online košíkoch v hodnote asi 4 bilióny dolárov.

Rastúci vplyv mobilov je príležitosťou, ktorú si žiadny predajca nemôže dovoliť ignorovať. Marketéri v oblasti e-commerce predpovedajú, že do roku 2017 bude až 25% elektronických nákupov realizovaných cez mobilné zariadenia, pričom sa tento „pohyb“ pretaví do miliárd dolárov, a bude neustále narastať.

Optimalizácia eshopu pre mobilné zariadenia je len časť rovnice. Získať väčší podiel na trhu si totiž vyžaduje komplexnú marketingovú stratégiu. Prečítajte si 9 tipov, ktoré vám pomôžu odlíšiť sa od konkurencie a zmeniť váš fashion eshop na zarábajúci biznis.

Vážte si svojich pravidelných zákazníkov

Podľa recenzie Harvard Business, stojí získanie nových zákazníkov o 5 až 25% viac, než udržanie tých existujúcich. Stratégia na udržanie zákazníkov by mala zahŕňať okrem užívateľských účtov a bezproblémovej podpory aj vernostné programy vo forme zliav pre stálych zákazníkov. Po tom, čo ich začnete využívať bude totiž menej pravdepodobné, že zákazníci zablúdia na eshop vašej konkurencie, pretože budú vedieť, že môžu nakúpiť v eshope, na ktorý sú zvyknutí, navyše za ešte výhodnejšiu cenu.

Ponúknite zákaznícku podporu

Nič neznechutí zákazníka viac ako slabá zákaznícka podpora. Ak bude prípadné vrátenie tovaru alebo reklamácia problematická, je pravdepodobné, že pri ďalšom zámere nakúpiť zákazníci nenavštívia váš eshop, ale eshop konkurencie. Podľa denníka Wall Street Journal, kupujúci vrátia asi tretinu všetkých internetových nákupov. Ak je to možné, majte agentov zákazníckeho centra, ktorí počas celého dňa odpovedajú a riešia požiadavky zákazníkov. Vynikajúci zákaznícky servis dokáže výrazne skrátiť nákupný cyklus a zákazníci sa k vám budú radi a často vracať.

Dajte zákazníkom dôvod vrátiť sa

Pre vracajúcich sa zákazníkov je dobré vytvoriť emailovú marketingovú kampaň, vďaka ktorej sa k nim dostane každý týždeň/mesiac produkt, ktorý by ich mohol zaujímať. Váš obchod tak ostane v mysli zákazníkov a ak rozdelíte emailové kampane správne, môžete sa spoľahnúť na vyšší obrat – nehovoriac o vyššej ziskovosti eshopu. Okrem pravidelného newsletteru s horúcimi novinkami môžete využiť aj aktívny google alebo facebook remarketing, ktorý vám pomôže dosahovať vaše obchodné ciele. Určite nezabúdajte aj na tzv. retenčný model, ktorý sa prejavuje pri produktoch nakupovaných opakovane. Ak viete, že je priemerná životnosť batérie cca 3 mesiace, oslovte presne v tomto období všetkých zákazníkov, ktorí u vás nakúpili pred tromi mesiacmi batérie. Ak boli spokojný, radi u vás opäť nakúpia.

Stavte na príťažlivé fotky

Nie je tajomstvom, že úspešný fashion eshop nutne potrebuje jedinečné a príťažlivé fotografie. Väčšina bežných produktových obrázkov však týmto požiadavkám nevyhovuje. Často sa dokonca stáva, že si obchodníci “požičiavajú” fotky zo stránok výrobcov, alebo ich sťahujú priamo cez Google. Tu však pozor na duplicitu a hlavne na ochranu práv autora fotografie. V opačnom prípade to môže skončiť všeliako. Ak to so svojim eshopom myslíte skutočne vážne, mali by ste si najať profesionálneho fotografa a vytvárať vlastné, unikátne produktové fotky. Vo všeobecnosti platí, že čím viac ich produktu pridelíte, tým ľahšie si ho bude vedieť zákazník predstaviť a skôr sa rozhodne nakúpiť. Aj z tohto hľadiska sa investícia do vlastných fotografií určite vyplatí.

magento-eshop-storytelling

Rozprávajte príbehy

Namiesto obyčajného popisu produktov, vytvorte vzrušujúce príbehy, ktoré pomôžu zákazníkom lepšie si predstaviť, aké to bude vlastniť váš produkt. Napríklad zmeňte popis “večerné šaty vhodné na akúkoľvek party”, na “predstavte si samú seba ako „to“ dievča na vašej ďalšej extravagantnej party v týchto luxusne pôsobiacich bieločiernych šatách, vďaka ktorým sa stanete kráľovnou noci…” Priveľa? Neverili by ste o koľko efektívnejšie dokážu byť personalizované produktové popisky.

Neskrývajte sa

SEO, alebo ak chcete, optimalizácia pre vyhľadávače by mala byť ďalším dôležitým prvkom vašej obchodnej stratégie. Ak je zložité váš eshop nájsť, aké zložité asi môže byť na ňom nakúpiť? Spolupracujte s odborníkmi na SEO, aby ste mali istotu, že váš eshop bude dokonale optimalizovaný pre každý produkt v katalógu. Len tak môžete zdarma (organicky) odchytiť potenciálnych návštevníkov presne v okamihu potreby.

Spojte sa so správnymi partnermi

Nájsť si šikovných partnerov je vždy dôležité, hlavne ak ide o vytvorenie úspešného internetového obchodu. Budujte si vzťahy s vplyvnými osobnosťami a blogermi, ktorí sa môžu stať neoceniteľnými ambasádormi vašej značky. Na začiatok skúste osloviť známych ľudí, ktorí budú hovoriť o kvalite vašich výrobkov a vytvoria pre vás vzťahy s webstránkami a magazínmi, ktoré vám umožnia publikovať vlastné články, alebo z vás urobia odporúčaný fashion eshop.

Spoľahnite sa na jednoduchosť

Možno ani nie je potrebné to hovoriť, ale ak chcete, aby si návštevníci prezerali vašu stránku (a snáď aj klikli na tlačidlo “kúpiť”), je dôležité, aby bola stránka čo najjednoduchšia. Užívateľské rozhranie musí byť bezchybné, a prispôsobené pre čo najlepší užívateľský zážitok. Ak ponúknete príliš veľa možností, zákazník, ktorý bol pripravený nakúpiť, môže zrazu odísť na stránku konkurencie iba preto, že je príliš zložité doklikať sa k presnej špecifikácii produktu.

Buďte mobilný

Google aj zákazníci každým dňom menia svoje preferencie, preto je responzívny eshop prakticky nutnosťou. Ak máte zabehnutý (ale neresponzívny) fashion eshop a vaše štatistiky naznačujú, 25-30% návštevnosť zákazníkov z mobilných zariadení, mali by ste seriózne uvažovať nad redizajnom. Nechcete predsa prísť o tretinu tržieb len kvôli zlej použiteľnosti eshopu, však?

Páčil sa vám článok? Odporučte ho známym.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Novinky na našom blogu

Tipy, triky a návody
pre úspešný Magento eshop

Bezplatná konzultácia